marți, 15 februarie 2022

 Visul adolescenţei mele a fost să ajung medic psihiatru

Citeam, fascinat, "Itinerar psihiatric" al profesorului Brânzei, de la Iaşi. Citeam (poate prea devreme) o carte care avea să-mi modeleze, definitiv, imaginea despre lume: "Introducere în psihanaliză" a lui Freud. Această carte rară, aproape subversivă la acea vreme, o cumpărase mama, pe sub tejghea, de la librăreasa care îi era pacientă. Cu toate pilele din lume, cartea se vindea tot "la pachet" cu nu-ştiu-ce maculatură comunistă. Mă rog, nu mă pierd în detaliile epocii.
Revin: eram fascinat de psihiatrie şi de linia extrem de fină care desparte normalitatea de nebunie, ambele concepte disputabile şi într-o dinamică neîncetată, de-a lungul anilor.
Mă fascina ideea de a studia nebunia.
Şi am regretat multă vreme că nu m-am făcut psihiatru.
Până când...
până când facebook a intrat în viaţa mea.
De-atunci sunt îndestulat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu